آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

دانشنامه گردشگری

تا کنون سعی کرده ایم که با معرفی تور و انواع مختلف تورها از اهمیت نقش های واسطه به عنوان تسهیل کننده ی سفر، آگاه شویم.

مسافران معمولا با گزینه های زیادی از انواع حمل و نقل، اقامت، مقاصد و جاذبه ها روبرو هستند. آن ها می توانند با جستجو در اینترنت و یا تماس های تلفنی اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کنند و یا از خدمات آژانس های مسافرتی استفاده کنند.

امروز در کارناوال با آژانس های مسافراتی آشنا خواهیم شد.

آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

آژانس های مسافرتی چیست؟

نقش آژانس مسافرتی به عنوان یک واسطه می باشد که به صورت شخصی و یا تجاری بخش های گوناگون صنعت گردشگری را به مشتریان می فروشد.

به طور کلی در اصلاحات بازاریابی می توان گفت که آژانس های مسافرتی عامل واسطه ای است که از طرف مشتری، مقدمات لازم را برای سفر به وسیله عرضه کنندگان سفر (هتل ها، تورگردان ها، خطوط هوایی) فراهم آورده است و در ازای آن از عرضه کنندگان کمیسیون و از مشتریان حق الزحمه دریافت می کند.

آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

وظایف آژانس های مسافرتی

آژانس های مسافرتی در واقع در زمان بندی برنامه ها، مسیریابی، اقامت، امور ارزی و قیمت ها، قوانین و مقررات، شناخت مقصدها و سایر جنبه های مسافرت و فرصت های سفر تخصص و مهارت دارند. در کل می توان آژانس های مسافرتی را متخصص و مشاوری دانست که می تواند در زمان و پول مشتری صرفه جویی کند.

 

آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

اینترنت، رقیبی جدی برای آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

امروز با گسترش اینترنت و استفاده همگانی از آن، امکان رزرو اینترنتی عناصر گردشگری وجود دارد.

اینترنت می تواند ابزار قدرتمندی در دست مشتریان باشد، اینترنت این امکان را می دهد که مشتری سوالات خود درباره مقصد را در این فضا جستجو کند. اما ذکر این نکته مهم است که مشتری باید دقیقا بداند که چه چیزی را و به چه نحوه ای جستجو کرده تا به نتیجه مطلوب برسد.

از طرفی آژانس های مسافرتی سنتی در مقایسه با سایت های اینترنتی این مزیت را دارند که مشتریان خود را می شناسند و نحوه ارائه خدمات مورد علاقه مشتری را می دانند.

آژانس های هواپیمایی و مسافرتی

آینده آژانس های مسافرتی

یکی از مشکلاتی که آژانس ها با آن روبرو هستند مسئله نبرد میان خرده و یا عمده فروش و حذف واسطه ها می باشد. چندین سال پیش متخصصیت پیش بینی می کردند که واسطه ها از بین خواهند رفت و عقیده داشتند با سطح کنونی تحصیلات، پیشرفت تکنولوژی و فناوری و ارتباطات، مشتریان قادر خواهند بود که به صورت مستقیم با عرضه کنندگان به تعامل بپردازند و واسطه ها حذف خواهند شد، زیرا نیازی به آن ها نخواهد بود.

اما پیش بینی متخصصین غلط از آب درآمد و واسطه ها بیش از پیش به کسب و کار مشغولند، اگرچه فروش مستقیم از عرضه کنندگان نیز افزایش یافته است.

آژانس های مسافرتی همچنان توزیع کنندگان پیشتاز خدمات و محصولات گردشگری هستند و مشتریان همچنان به آژانس های مسافرتی برای کسب اطلاعات سفر، برنامه ریزی، ذخیره کردن مکان و بلیط وابسته اند، زیرا آزانس ها می توانند خدمات ارزشمندی را ارائه کنند.

در نتیجه سازگاری آژانس ها با شرایط کسب کار کنونی، کماکان می توان به فعالیت این بنگاه های خدماتی امیدوار بود.

دانشنامه گردشگری

با #مفاهیم و دانش گردشگری در کارناوال آشنا شوید.

 دیدگاه ها

تا کنون دیدگاهی برای این نوشته منتشر نشده است.

    پاسخ دهید

    موارد مشخص شده با * الزامی هستند.

    This is search results
    در حال بارگذاری ...